Dibuixem la literatura

Es poden transformar els conceptes en imatges? Clar que sí! En 2n de batxillerat hem tornat a provar-ho. Suposa un exercici d’imaginació i abstracció que després ajuda a recordar els continguts de la matèria.

20170120_085217

En aquest s’aprecia la idea central que relaciona cada etapa o autor amb un camí central que sorgeix de la ciutat, encara que també el poble queda reflectit. És fàcil identificar las imatges amb els referents que volen representar: els temes de la poesia actual (amor, pas del temps, el món urbà, la influència dels avantguardismes…); o les característiques de l’obra de Estellés (sensualitat, llenguatge senzill, apropat a la parla quotidiana, del carrer, etc.)

Alguns són molt visuals i combinen la informació gràfica amb els conceptes.

20170120_085901

D’altres es centren en les imatges, i ho fan bé perquè és fàcil interpretar la informació que arrepleguen 🙂

20170123_113029

Per exemple, les característiques d’Estellés són clarament comprensibles vegent aquesta conversió en il·lustracions: la sabata fa al·lusió al erotisme i a la dona; el pimentó ens recorda un dels seus poemes més coneguts; els cors ens remeten a la importància que li donava l’autor a l’amor; les Torres de Serrans evoquen l’estima cap a la ciutat de València; i la bafarada exemplifica l’estil planer, la llengua acostada a la parla del carrer.

Aquest de Miquel Martí  i Pol també està prou bé:

20170131_122118

Altres versions que heu fet:

20170119_103750

Quina seria la valoració de l’activitat?

Per un costat, a vosaltres us agrada fer els mapes. Reconegueu que us serveixen per a estudiar i que us ajuden a aclarir conceptes.

Però també hi ha aspectes negatius. Un seria la quantitat de sessions que necessitem per acabar la feina i per exposar-la. Tant l’any passat com enguany, hem agafat 4 hores per poder completar-ho tot.

El curs passat exposaven davant dels companys, però es queixaven d’avorrir-se. Per això ara només m’ho heu explicat a mi, i clar, després afirmàveu que tan sols havíeu preparat una part… No sé què és millor. Hauré de pensar-ho pel pròxim curs.

Per últim, el que menys em va agradar és comprovar com us costa captar l’essència del mapa mental, és a dir, com us costa comprendre que no es tracta de reflectir-ho tot tal i com apareix als apunts, sinó que heu de ser capaços de transformar la informació en imatges i, després, explicar per què heu triat unes o d’altres relacionant-ho amb el contingut aprés sobre l’època o l’autor.

20170126_102500

Potser 2n de Batxillerat és un curs massa exigent, pensat com preparació per a una prova horrorosa. Potser per això, malgrat la vostra joventut, perdeu la capacitat d’imaginar.

20170123_120055

Siga com siga, el treball està fet i tant de bo haja sigut de profit. Fins la pròxima!

Anuncios

3 comentarios en “Dibuixem la literatura

  1. Pingback: Mapas mentales en el aula: pensando en imágenes
  2. Pingback: Mapas mentales en el aula: pensando en imágenes | Psicologia en Morelia
  3. Pingback: Mapas mentales en el aula: pensando en imágenes – Otras Voces en Educacion

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s